Autors Komentāri: 8
У многих есть права, у многих есть машины, и наверника все уже слышали о новом страховании BTA от привышения скорости. Вы привышаете, штраф платит BTA.
Самой забавное что министр внутренних дел Марек Сеглинш считает это прямым нарушением закона, и призывает полицию принят меры. Но полиция пока что неможет нечего сделать. BTA в своё время отказывается отменить данный тип страховки.

Самое забавное что, как написанно в правилах, штрав за привышение скорости до 20км 10ть лат или устное предупреждение. BTA за привышение скорости до 20км просит 20ть лат, полюс действует только один раз. Так же есть очень много обстоятельст при которых полюс не действует. Например если не пристёгнут ремень, не горит одна фара и так далее. Помоему это полный развод на ЛОХ`a Хотя есть один \"+\", дорожники перестанут получать на лапу
2008-06-04 11:09:54
pa latviski..................
2008-06-04 11:10:57
ага, дискриминируете???!!!
2008-06-04 11:12:06
Aicina «BTA» atteikties no apdrošināšanas pret ātruma pārsniegšanu [12]
LETA
Otrdiena, 3. jūnijs (200 19:49

Iekšlietu ministrija (IeM) aicina AAS «BTA» atteikties no tās piedāvātā pakalpojuma apdrošināties pret administratīvo naudas sodu par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu, aģentūru LETA informēja IeM Preses centra vadītāja Laura Karnīte.

IeM uzskata, ka minētais apdrošināšanas kompānijas «BTA» piedāvātais pakalpojums Latvijas šī brīža situācijā nopietni apdraud ceļu satiksmes drošību un ir pretrunā ar valsts un sabiedrības interesēm.

Tāpat IeM uzskata, ka «ātruma apdrošināšana» ir pretrunā ar tiesiskuma un morāles principiem, jo sniedz sabiedrībai vēstījumu, ka likumpārkāpums — atļautā braukšanas ātruma pārsniegšana — ir pieļaujams un attaisnojams. Šāda pakalpojuma ieviešana var veicināt autovadītāju bezatbildīgu rīcību uz ceļa, jo šādi tiek mazināts administratīvā soda neizbēgamības princips un līdz ar to arī audzinošais efekts.

Apdrošinātie autovadītāji drošāk pārkāps ceļu satiksmes noteikumus, zinot, ka negatīvo seku — naudas soda — nebūs, skaidroja Karnīte.

Reklāma

IeM arī uzskata, ka šādas apdrošināšanas ieviešana rada tiesiski absurdu situāciju, kad apdrošinātājs būtībā uzņemas tiesas lomu izvērtēt policijas uzliktā administratīvā soda pamatotību un atsevišķus autovadītājus atbrīvot no tā.

IeM arī norāda, ka likumpārkāpums, it īpaši sabiedrībai tik bīstams, kā atļautā ātruma pārsniegšana, nevar tikt traktēts kā nejaušs un līdz ar to — pieļaujams. Ikviens autovadītājs, sēžoties pie stūres, uzņemas atbildību par ceļu satiksmes noteikumu ievērošanu un to pārkāpšanas gadījumā — arī par sekām, uzskata IeM.

Turklāt saskaņā ar likumu «Par apdrošināšanas līgumu» administratīvais sods nevar būt apdrošināšanas objekts, jo administratīvo sodu nevar uzskatīt par personai radītiem zaudējumiem šā likuma izpratnē, ministrijas nostāju skaidroja Karnīte.

Atļautā braukšanas ātruma pārsniegšana ir viens no bīstamākajiem ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumiem. Saskaņā ar Ceļu policijas datiem Latvijā 29% ceļu satiksmes negadījumu, tostarp ar smagām sekām, notiek tieši nepareizas braukšanas ātruma izvēles dēļ.

Kā ziņots, «BTA» no 1. jūnija piedāvā iegādāties jaunu pakalpojumu — ātruma pārsniegšanas apdrošināšanu. Apdrošinātais risks būs naudas sods līdz 20 lati par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu līdz 20 kilometriem stundā, kur vadītājs pārkāpumu būs veicis bez iepriekšēja nodoma, pieļaujot neuzmanību. Polise izmantojama vienu reizi apdrošināšanas periodā un ir spēkā tikai Latvijas teritorijā. Klients netiek iekļauts atlaižu-piemaksu sistēmā.

Kā liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati, pērn saskaņā ar noformētiem ceļu satiksmes negadījumu protokoliem no 101 837 ātruma pārsniegšanas gadījumiem ātrumu līdz 20 kilometriem stundā pārsnieguši 12 599 autovadītāji, kas ir 12,4%.

Savukārt «BTA» pētījuma dati liecina, ka 74% no aptaujātajiem vadītājiem visbiežāk pārkāpj noteikumus, neievērojot atļauto braukšanas ātrumu par 20 kilometriem stundā, skaidrojot, ka citādi nevar iekļauties kopējā braukšanas plūsmā.
2008-06-04 11:12:08
Сколько раз убеждался сам лично, полиция никогда тебя не останавливает если ты едеш по городу 57-59. Они точно так-же прекрастно понимают что ты привышаеш скорость на 7км не специально. они же тоже люди.
2008-06-04 11:13:36

Ātruma pārsniegšanas apdrošināšana



Pērc BTA OCTA apdrošināšanu internetā uz gadu un bez maksas saņem Ātruma pārsniegšanas apdrošināšanu jeb Ātruma polisi!

Kas ir Ātruma polise?

Ja esi apzinīgs autobraucējs, bet nejauši esi pārsniedzis atļauto braukšanas ātrumu līdz 20 km/h, nesatraucies! Soda naudu Tavā vietā samaksās BTA!

Ātruma polise jeb Ātruma pārsniegšanas apdrošināšana ir iespēja nodrošināties pret zaudējumiem sakarā ar naudas soda piemērošanu par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu.


Kādi ir Ātruma polises iegādes un izmantošanas galvenie nosacījumi?

* Iespējams saņemt bez maksas, iegādājoties OCTA internetā uz gadu
* Apdrošinātais risks – naudas sods līdz 20 Ls par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu līdz 20 km/h
* Ja pārkāpums izdarīts bez iepriekšēja nodoma, pieļaujot neuzmanību
* Izmantojama vienu reizi apdrošināšanas periodā
* Spēkā Latvijas Republikas teritorijā
* Klients netiek iekļauts bonus-malus (atlaižu-piemaksu) sistēmā

2008-06-04 11:14:45
Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) informē: pērn pieņemtās izmaiņas likumdošanā paredz, ka no šī gada 1.jūnija visi noslēgto OCTA standartlīgumu dati atradīsies centrālajā datubāzē, ko izmantos arī Ceļu Policija, lai pārliecinātos par OCTA esamību konkrētajam transportlīdzeklim

Turpmāk:
– Transportlīdzekļa vadītājam nebūs līdzi obligāti jāvadā OCTA polise papīra dokumenta veidā (ja līdzi nebūs OCTA polises, Ceļu Policija tās esamību pārbaudīs pēc datubāzes).
– Kā obligāta prasība ir atcelta speciālās uzlīmes uz transportlīdzekļa priekšējā loga (uzlīmes netiks izsniegtas).
– Ar distances saziņas līdzekļu (interneta) starpniecību slēgts OCTA standartlīgums (e-polise) būs derīgs bez apdrošināšanas polises oriģināla. Tādā veidā transportlīdzekļu īpašniekiem tiks vienkāršota OCTA iegāde.
– OCTA standartlīgumu varēs slēgt arī līdzšinējā kārtībā - klātienē pie apdrošinātāja, saņemot polisi papīra formātā.
– Dodoties uz ārvalstīm, kur darbojas standartlīgums, līdzi jāņem apdrošinātāja izsniegts OCTA polises oriģināls. Tas ir cilvēku drošībai un sirdsmieram, jo iepriekš nevar paredzēt visas situācijas, kādās var nokļūt, un kurā brīdī ir nepieciešams uzrādīt polises oriģinālu.
– OCTA polises oriģināls varēs arī nebūt ierastās zaļās veidlapas veidā – tā varēs būt arī apdrošinātāja izsniegta un parakstīta izdruka uz baltas vai citas krāsas apdrošinātāja izsniegtas veidlapas.

Iepriekš minētās izmaiņas attiecas tikai uz OCTA standartlīgumiem (nevis Zaļajām kartēm un robežlīgumiem).

Juris Stengrevics, Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) valdes priekšsēdētājs: „Pateicoties pērn veiktajām izmaiņām OCTA likumā, tika atvieglota OCTA standartlīguma slēgšanas kārtība un pārbaudes par OCTA polises esamību. Jaunās izmaiņas ļaus Latvijā daudz veiksmīgāk attīstīties e-polisei, kas nozīmēs, ka iegādāties OCTA polisi varēs internetā, neizejot no mājas vai darba kabineta.”

Slēdzot e-polisi, LTAB iesaka ņemt vērā vairākus padomus: no apdrošinātāja saņemto apstiprinājumu ieteicams izdrukāt un saglabāt, datus par noslēgtu OCTA apdrošināšanas līgumu datu esamību centrālajā datu bāzē pārbaudīt www.ltab.lv, bet dodoties ar transportlīdzekli uz ārzemēm līdzi ņemt polises oriģinālu.

Viens no galvenajiem instrumentiem, lai nodrošinātu veiksmīgu jaunās kārtības darbību, ir moderna datu apstrādes sistēma. Gada laikā tika investēti aptuveni 60 tūkstoši lati, lai LTAB rīcībā esošo OCTA datu apstrādes sistēmu pielāgotu e-polises slēgšanas vajadzībām.

Latvijā iegādātas standartlīguma polises ir derīgas visās Eiropas ekonomiskās zonas valstīs (t.i., 27 Eiropas Savienības dalībvalstīs, Norvēģijā, Islandē, Lihtenšteinā), Šveices Konfederācijā, Horvātijā un Andorā. Šķērsojot šo valstu robežas ar derīgu standartlīguma polisi, nav nepieciešams papildus iegādāties ne robežapdrošināšanas, ne Zaļās kartes polises.

Zaļās kartes ir jāiegādājas dodoties uz Zaļās kartes sistēmas valstīm, kurās nav derīgs Latvijā iegādāts standartlīgums. Piemēram, Baltkrievija, Ukraina, Moldova u.c.

Robežlīgums (kas tiek noslēgts attiecībā uz transportlīdzekli, kurš reģistrēts valstī, kas nav EEZ valsts vai Šveices Konfederācija, ja tā vadītājs nevar uzrādīt Latvijas teritorijā spēkā esošu apdrošināšanas līgumu) ir spēkā tikai EEZ valstīs un Šveices Konfederācijā.

Pārējās valstīs (t.i., valstīs, kas nav Zaļās kartes sistēmas dalībvalstis, piem., Krievijā), uz šo valstu robežām ir jāslēdz apdrošināšanas līgums saskaņā ar šo valstu tiesību normām.
2008-06-04 12:48:46
Analizējot apdrošināšanas sabiedrību pieredzi pasaulē un it īpaši Skandināvijā, kā arī rūpīgi izvērtējot pašmāju statistikas datus un veicot vairākus pētījumus, kā arī ņemot vērā satiksmes dalībnieku uztveres un uzvedības psiholoģiskos aspektus, BTA ir pieņēmusi lēmumu ieviest tā saukto Ātruma polisi, par kuru pēdējā laikā tik daudz ir diskutēts, it īpaši interneta vidē.

Ātruma polise jeb Ātruma pārsniegšanas apdrošināšana, ņemot vērā zināmus nosacījumus, ir iespēja nodrošināties pret zaudējumiem sakarā ar naudas soda piemērošanu par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu.

Kā zināms, no 2008.gada 1.jūnija OCTA (sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības apdrošināšanu) būs iespējams iegādāties arī ar distances saziņas līdzekļiem, t.sk. internetā. BTA sākotnēji piedāvās Ātruma polisi bez maksas tiem klientiem, kas iegādāsies OCTA internetā uz gadu.

BTA pamato savu jauno pakalpojumu ar to, ka saskaņā ar statistiku vairums transportlīdzekļu vadītāju pārsniedz atļauto braukšanas ātrumu bez iepriekšēja nodoma un ne tik būtiski, lai radītu ievērojamu apdraudējumu citu satiksmes dalībnieku drošībai. Par iemeslu tam var minēt kaut vai to, ka vēl joprojām vairums transportlīdzekļu Latvijā nav aprīkoti ar kruīzkontroles jeb noteikta braukšanas ātruma iestatīšanas ierīci, kas būtiski samazinātu atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu neuzmanības dēļ.

Latvijas Valsts policijas Kārtības policijas vadība neiebilst pret šādas apdrošināšanas ieviešanu, jo tā nodrošinās ātru naudas soda nomaksu valsts budžetā, mazinās strīdus starp policiju un autovadītājiem, kā arī palīdzēs izvairīties no iespējamām koruptīvām situācijām atsevišķu negodīgu ceļu policijas darbinieku un autovadītāju saskarsmē, jo autovadītājs ir apdrošināts pret soda apmaksas risku. Pārkāpuma gadījumā BTA to izmaksās kā apdrošināšanas atlīdzību.
2008-06-04 12:50:18